EN  /  FA

|

Look More Attractive

تولید محتوا گرافیکی

تولید یا گردآوری محتوا؟

در دنیای وب سایت تولید محتوای با کیفیت تأثیر بسیار زیادی در رتبه‌بندی گوگل و کسب جایگاه برتر در این مرورگر می‌گذارد. به عبارتی هر چه محتوای تولید شده با کیفیت‌تر باشد در گوگل جایگاه بهتری خواهد داشت. کسب جایگاه مناسب در گوگل نیز به بیشتر دیده شدن وب سایت کمک بسیار زیادی می‌کند. از طرف دیگر با گسترش روز افزون تکنولوژی و توسعه اینترنت، کسب و کارهای بسیاری به سمت دیجیتالی شدن روی آوردند. اما برای آن در دنیای بزرگ دیجیتال و اینترنت بتوانند جایگاه مناسبی را کسب کنند نیاز تبلیغات گسترده و جذاب دارند. 

یکی از بهترین راه‌ها برای تبلیغات گسترده در دنیای اینترنت، تولید محتوا است. تولید محتوا انواع مختلفی دارد که شما می‌توانید بر حسب نیاز خود از آن‌ها بهره‌مند شوید. اما از آن جا طبق آمار به دست آمده تأثیر تصاویر گرافیکی، صوتی و تصویری بیشتر از متن است، بنابراین تولید محتوای گرافیکی بهترین گزینه برای معرفی برند و جذب مخاطب بیشتر است. 

تولید یا گردآوری محتوا؟ مسئله این است …

همان‌طور که اشاره کردیم امروزه کسب و کارهای زیادی به سمت تولید محتوا به منظور جذب مخاطب بیشتر رفته‌اند. اغلب این افراد نیز برای آن که در هزینه‌های بازاریابی محتوایی خود صرفه‌جویی کرده باشند، گردآوری محتوا را ترجیح می‌دهند. اما نمی‌دانند که این کار در طولانی‌مدت آن‌ها را متضرر خواهد کرد. اما به راستی که بین تولید محتوای متنی و گردآوری محتوای متنی چه تفاوتی وجود دارد؟

گردآوری محتوای متنی در حقیقت به این معنی است که شما مطالب بسیاری را از سایت‌های دیگر جمع‌آوری کرده و خلاصه‌ای از آن‌ها را با اعمال تغییراتی جزیی می‌نویسید. مانند آن است که شما بخواهید خلاصه‌ای از یک کتاب را به نام خود منتشر کنید. این کار شاید در ابتدا برای خیلی‌ها جذاب باشد، اما به مرور زمان مخاطبان خود را از دست می‌دهید. از طرفی متن‌های کپی شده از طرف موتورهای جستجو گوگل امتیاز منفی دریافت می‌کنند که برای متن وب سایت شما اصلا مناسب نیست، زیرا افراد بیشتر به دنبال نوآوری‌های جدید هستند که در کار گردآوری محتوا متنی وجود ندارد. اما تولید محتوای متنی یعنی شما بر اساس دانش، تجربه، خلاقیت و نوآوری‌های خود، متنی را ایجاد کنید که متعلق به خودتان است.

تفاوت تولید محتوا با گرداوری محتوا

احتمالاً از خود می‌‌پرسید موتور جستجوی گوگل چگونه محتوای متنی کپی شده را تشخیص می‌دهد؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که موتور جستجوی گوگل دارای الگوریتمی بسیار قدرتمند به نام الگوریتم پاندا است که پارامترهای بسیاری را برای تشخیص متون کپی و اصل در نظر می‌گیرد. از این رو به راحتی می‌تواند این دو نوع را از هم تشخیص دهد. دریافت امتیاز منفی از موتور جستجوی گوگل نیز باعث می‌شود که هنگام سرچ موضوع توسط کاربران، متن شما در صفحات اول بالا نیاید و دیده نشود. بنابراین محتوا باید کاملاً کاربرپسند و جذاب تولید شود تا مخاطبان را به سمت خود بکشاند.

چگونه یک محتوای متنی جذاب تولید کنیم؟

حال که با تولید محتوای متنی و انواع آن آشنا شدید، در این بخش به شما می‌گوییم که چگونه یک متن جذاب و حرفه‌ای تولید کنید.

اولین قدم برای شمایی که می‌خواهید محتوای متنی وب سایت خود را تولید کنید، برنامه‌ریزی است. برنامه‌ریزی به شما کمک می‌کند تا استراتژی محتوای شما مشخص شود. همچنین می‌تواند لحن شما در برخورد با مخاطبان، جذب مخاطبان بیشتر، تبلیغ محصولات خود و … را مشخص کند. برای برنامه‌ریزی نیز اولین کاری که باید انجام دهید، هدفتان از تولید محتوا است. این هدف می‌تواند بازاریابی یا توضیحاتی درباره ویژگی‌های مختلف شرایطی باشد. 
در قدم دوم باید نیاز مخاطبان خود را به خوبی بشناسید. برای شناختن نیاز مخاطبان، لازم است تا ارتباط صمیمی با آن‌ها داشته باشید تا بتوانید از نیازمندی‌ها و علاقه‌مندی‌های آن‌ها اطلاعات لازم را کسب کنید. 
مرحله بعد، سرچ سئو است. سرچ سئو به شما کمک می‌کند تا با مجموعه سؤالاتی که برای اغلب کاربران ایجاد می‌شود، آشنا شوید. این سؤالات می‌توانند ایده‌های بسیاری را در ذهن شما برای تولید یک محتوای متنی جذاب و ارزشمند ایجاد کنند. برای این کار می‌توانید کلمات کلیدی متناسب با هدفی که در مرحله اول برای تولید محتوای خود تعیین کردید را سرچ کنید. کلمات کلیدی که بیشترین سرچ در گوگل را دارند در محتوای متنی خود استفاده کنید. 
در آخر متن خود را با توجه با سؤالاتی که اکثریت مخاطبان پرسیده‌اند، بنویسید. به عبارت دیگر متن خود را بر پایه سؤالات مخاطبان هدفتان بنا کنید. بعد از نوشتن متن خود حتماً باید آن را ویرایش کنید. در مرحله ویرایش، ایراداتی را که هنگام نوشتن متوجه آن‌ها نشدید را اصلاح کنید. اما بهتر است این کار را یک الی دو روز بعد از نوشتن متن انجام دهید. این کار به شما کمک می‌کند تا ایرادات لحنی و نگارشی را بهتر ببینید.

پیشنهاد ما این است برای آشنایی بیشتر با تولید محتوا این مطلب را بخوانید: تولید محتوا

یکی از خدمات آژانس تبلیغاتی توماشو تولید محتوای حرفه ای برای وب سایت شما می باشد. جهت ثبت سفارش و مشاوره رایگان با ما در ارتباط باشید.

Leave a Comment