EN  /  FA

|

Look More Attractive

انواع تولید محتوا

در عصر تکنولوژی که روزانه تجهیزات و روش‌های نوین بسیاری ابداع می‌شود، کسب و کارها نیز به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌روند. بنابراین بازاریابی‌های سنتی برای رونق بیشتر کسب و کار به تنهایی کافی نیستند. کسانی که قصد توسعه کسب و کار و پیشرفت را دارند باید با شیوه‌های نوین بازاریابی آشنا شوند. یکی از این شیوه‌ها تولید محتوا است. ایجاد یک محتوای ارزشمند و با کیفیت در دنیای دیجیتالی امروزی یک مسئله حیاتی برای رسیدن به موفقیت در بازاریابی محتوایی محسوب می‌شود. شما بدون شک در طول روز با هزاران پست، وب سایت، ایمیل، پیامک و تیزرهای تبلیغاتی بسیار مواجه می‌شوید که همگی با شیوه‌ای خلاقانه سعی در معرفی برند، محصولات و خدمات خود دارند. بنابراین شما نیز در این دنیای رقابتی باید بتوانید با تولید یک محتوای حرفه‌ای محصول یا برند خود را به دیگران معرفی کنید. اما منظور از تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد؟ با ما همراه باشید تا شما را با بازاریابی محتوایی و انواع تولید محتوا آشنا کنیم.

تولید محتوا چیست؟

شاید در ابتدا فکر کنید تولید محتوا تنها نوشتن یک متن درباره ویژگی‌های برند یا محصولاتتان است. اما در واقع تولید محتوای باارزش و با کیفیت یک هنر و چیزی فراتر از نوشتن یک مطلب محسوب می‌شود. نوشتن یک متن مناسب تنها بخش کوچکی از تولید محتوا است. شما با ایجاد یک محتوا می‌توانید پیام خود را به دیگران منتقل کنید. حال این پیام می‌خواهد معرفی یک محصول باشد یا آموزش یک حرفه. در حقیقت شما با تولید محتوای جذاب به جذب مخاطب بیشتر به سوی کسب و کارتان کمک می‌کنید. به زبانی ساده تولید محتوا به فرآیند تولید متن، تصویر، ویدئو، صدا و … که به راحتی در دسترس عموم قرار گیرد، گفته می‌شود. ایجاد یک محتوای کامل و جذاب به شما در جذب ثروت و رسیدن به اهداف مالی کمک بسیار زیادی می‌کند. در حقیقت، تولید محتوا بهترین نوع تبلیغات محسوب می‌شود که نیاز شما به تبلیغات دیگر را کاهش می‌دهد. از تولید محتوا می‌توان در وب سایت کسب و کارها، شبکه‌های اجتماعی، پیامک‌ها و ایمیل‌های تبلیغاتی و … استفاده کرد.

چرا باید تولید محتوا را جدی بگیریم؟

همان‌طور که قبل‌تر هم اشاره کردیم، تولید محتوا بهترین نوع تبلیغ برای کسب و کار شماست. اگر به دنبال پیشرفت و رسیدن به درآمد بالاتر هستید، باید به دنیای بزرگ و جذاب تولید محتوا وارد شوید. اجازه دهید با یک مثال اهمیت ایجاد محتوا در کسب و کار را توضیح دهم. بدون شک همه شما زمانی که قصد خرید محصولی مانند موبایل، لپ‌تاپ، یخچال و … را دارید، قبل از هر کاری در گوگل درباره محصولات مختلف و ویژگی‌های آن‌ها اطلاعات کسب می‌کنید. این کار را برای آن که بتوانید یک خرید و انتخاب بهتری داشته باشید، انجام می‌دهید. حال در بین این جستجوها با وب سایتی مواجه می‌شوید که به تمامی سؤالات شما در خصوص آن محصول پاسخ داده و شما را جذب خود کرده است. این وب سایت در صورتی که یک فروشگاه آنلاین باشد، احتمالاً شما را به خرید از محصولاتش ترغیب خواهد کرد. در حقیقت این شرکت با ایجاد یک محتوای جامع، ارزشمند و جذاب، مشتری‌های بیشتری را به کسب و کار خود جذب می‌کند. از طرفی اگر قصد جذب مخاطب از طریق وب سایت را دارید، باید یک محتوای عالی و جذاب تولید کنید تا موتور جستجوی گوگل سریع‌تر شما را پیدا کرده و کاربران بیشتری بتوانند به محتوای شما دسترسی داشته باشند. برای این کار لازم است تا قوانین سئو را در محتوای خود رعایت کنید.

انواع تولید محتوا

حال که با چیستی و اهمیت تولید محتوا در پیشرفت کسب و کار و درآمد بیشتر آشنا شدید، نوبت به کسب اطلاعات درباره انواع آن می‌رسد. تولید محتوا انواع و دسته‌بندی‌های مختلفی دارد که ما در این بخش به رایج‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

1- تولید محتوای متنی

یکی از پرکاربردترین و اساسی‌ترین نوع تولید محتوا، تولید محتوای متنی است. شما در هر محتوایی که قصد تولید آن را داشته باشید، بدون شک باید از محتوای متنی نیز استفاده کنید. زیرا شما با ایجاد یک محتوای متنی، مخاطبان بسیاری را می‌توانید به سمت کسب و کار خود جذب کنید. البته در تولید محتوای متنی باید بتوانید در کوتاه‌ترین جملات، مفهوم و پیام خود را به مخاطب منتقل کنید. به گونه‌ای که کاربر با خواندن یک جمله کوتاه به پاسخ سؤالش برسد. قبل‌تر اشاره کردیم که برای آن که موتورهای جستجوی گوگل شما را سریع‌تر پیدا کنند باید نکات بسیاری را رعایت کنید. اما این نکته را فراموش نکنید که شما محتوا را برای کاربران و مخاطبان هدف خود می‌نویسید نه ربات‌های گوگل؛ بنابراین هنگام ایجاد محتوا در قدم اول نیاز کاربران خود را پاسخ دهید. اما در کنارش سئو محتوا را نیز رعایت کنید.

2- تولید محتوای تصویری

همان‌طور که از نامش پیداست، محتوای تولید شده بر پایه تصویر یا عکس است. شما با قرار دادن عکس از محصولات در صفحات اجتماعی، برند خود را معرفی می‌کنید. کیفیت عکس و واضح بودن آن باعث جلب اعتماد مخاطبان خواهد شد و افراد بیشتری را به سمت کسب و کار شما روانه می‌کند. بدون شک با قرار دادن یک عکس نمی‌توانید مفهوم خود را به کاربران انتقال دهید. بنابراین هنگام تولید محتوای تصویری، عکس‌ها باید از همه‎ی جوانب به سؤالات مخاطبان پاسخ دهند.

3- تولید محتوای صوتی

گاهی اوقات افراد، زمان کافی برای خواندن یک متن ندارند. از این رو ترجیحاً به محتواهایی مراجعه می‌کنند که در آن‌ها فایل صوتی وجود داشته باشد. بنابراین شما می‌توانید علاوه بر محتوای متنی و تصویری، از پادکست نیز برای جذب مخاطب استفاده کنید. پادکست‌ها معمولاً تأثیرگذاری بیشتری نسبت به محتواهای متنی و تصویری دارند. با این حال قرار دادن عکس از محصولات در کنار پادکست تأثیرگذاری آن را بیشتر خواهد کرد.

تولید محتوای صوتی

4- تولید محتوای ویدئویی

در محتوای ویدئویی، شما با ایجاد یک فیلم کوتاه به معرفی محصولات و برند خود می‌پردازید. سپس آن را در شبکه‌های اجتماعی و وب سایت شرکتتان منتشر می‌کنید. دقت کنید در این نوع محتوا شما باید در ویدئو حتماً به سؤالاتی که ممکن است برای مخاطب ایجاد شود، پاسخ دهید. این نوع محتواها خسته‌کننده نیستند و کاربران را سرگرم می‌کنند. به همین دلیل تأثیرگذاری بالایی دارند.

5- تولید محتوا گرافیکی

گرافیک در لغت به معنی ترسیم و نگارش است. بنابراین هر چیزی مانند: نقاشی، تصویر، رنگ‌های مختلف و … که بر روی در، دیوار، بوم و … ایجاد می‌شود، یک طرح گرافیکی است. تولید محتوای گرافیکی نیز دارای اصول گرافیکی است که حتماً باید توسط متخصصین این حرفه تولید شود. این روزها کاربران بیش از هر زمان دیگری جذب گرافیک و رنگ و لعاب‌های آن می‌شوند. از این رو محتواهای گرافیکی، تأثیرگذاری بسیار بالایی به ویژه در شبکه‌های اجتماعی دارند. همچنین در صورتی که این نوع محتوا را در کنار محتوای متنی به کار ببرید، بدون شک کاربرد بسیار بیشتری خواهد داشت.

این 5 مورد پایه تمام دسته‌بندی‌های تولید محتوا هستند که شما می‌توانید از آن‌ها به تنهایی یا به صورت ترکیبی استفاده کنید. ترکیب دو یا چند مورد از این موارد نیز یک محتوای رسانه‌ای را ایجاد می‌کند که امروزه طرفداران بسیار بیشتری دارد. زیرا به کار بردن چند نوع محتوا در کنار هم قدرت جذب بسیار بیشتری دارد. بنابراین می‌توانید بر حسب نیاز و هدفتان از تولید محتوا از هر کدام از انواع محتواهایی که در بالا ذکر شد، به منظور تکمیل و افزایش جذابیت کارتان بهره ببرید. از دسته‌بندی‌های تولید محتوا نیز می‌توان به تولید محتوای وبینار، پزشکی، اینستاگرامی، وبلاگ، حقوقی، مالی، مذهبی، گردشگری، مذهبی و … اشاره کرد. شما باید با توجه به دسته‌بندی و هدف تولید محتوا، نوع محتوای مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

پیشنهاد ما این است برای آشنایی بیشتر با تولید محتوا این مطلب را بخوانید: تولید محتوا

یکی از خدمات آژانس تبلیغاتی توماشو تولید محتوای حرفه ای برای وب سایت شما می باشد. جهت ثبت سفارش و مشاوره رایگان با ما در ارتباط باشید.

Leave a Comment