EN  /  FA

|

Look More Attractive

تولید محتوای گرافیکی

تولید محتوای گرافیکی به هر تصویر، نقاشی و رنگی که بر روی بوم، دیوار و … کشیده می‌شود، گفته می‌شود. گرافیک در حقیقت زیر شاخه‌ای از طراحی و نقاشی است که در آن چندین هنر با هم تلفیق می‌شوند. شما با ایجاد یک طرح گرافیکی درباره کسب و کارتان می‌توانید پیام و منظور اصلی خود را به مخاطب منتقل کنید. رنگ‌ها و طرح‌های جذاب این محتوا باعث جلب توجه بیشتر مخاطبان می‌شود. طبق آمار به دست آمده از تأثیر انواع تولید محتوا بر کاربران نیز مشخص شده که محتواهای گرافیکی، تصویری و صوتی تأثیر بسیار بیشتری بر روی مخاطب می‌گذارند. در صورتی که از متن، صدا و ویدئو نیز در کنار طرح‌های گرافیکی استفاده شود، تآثیرگذاری محتوا را چندین برابر خواهد کرد. علاوه بر این به علت قوی و جامع بودن محتوا رتبه شما در گوگل بالا می‌رود. استفاده از این نوع تولید محتوا بهترین گزینه برای رسیدن به اهداف شما محسوب می‌شود.

اهمیت توجه به تولید محتوای گرافیکی

احتمالاً برای شما نیز پیش آمده که برای یافت پاسخ سؤال‌هایی که در ذهنتان شکل گرفته به سایت‌ها و مجلات بسیاری مراجعه کرده باشید. اما حوصله خواندن مطالب را ندارید و به دنبال محتوایی می‌گردید که بتوانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پاسخ سؤالتان برسید. تولید محتوای گرافیکی همچین ویژگی دارد. شما می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن بدون آن که نیاز به خواندن مطلب، تماشای ویدئو یا شنیدن پادکستی باشد، تنها با تماشای یک تصویر گرافیکی به پاسخ سؤال خود برسید. در حقیقت هدف اصلی از تولید محتوای گرافیکی انتقال بیشترین پیام به کاربر در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.

انواع محتوای گرافیکی

تولید محتوای گرافیکی همانند دیگر محتواها دارای انواع مختلفی است که هر کدام دارای ساختار و ویژگی‌های خاص خود هستند. برای تولید یک محتوای گرافیکی باید حتماً از افراد متخصص و کارشناس در این زمینه کمک بگیرید. زیرا این کار نیازمند دانش و تخصص کافی است تا بتواند تأثیرگذاری و کیفیت بالایی داشته باشد. مهم‌ترین و اصلی‌ترین انواع محتوای گرافیکی شامل: عکس نوشته‌ها، موشن گرافیک، اینفوگرافیک، اسلاید، اسکرین شات و طراحی استیکر است. از کاربردهای این نوع محتوا نیز می‌توان به جذب بیشتر مخاطبان، افزایش رتبه در گوگل، قابلیت اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی،  ارائه مطالب جامع د حجم کمتر، افزایش نرخ تبدیل مخاطب به مشتری و جذابیت بیشتر با درصد خستگی کمتر مخاطبان اشاره کرد.

شما می‌توانید برای محتوای خود و با توجه به هدفی که دارید از انواع مختلف محتوای گرافیکی استفاده کنید. در ادامه توضیح مختصری درباره نحوه تولید محتوای گرافیکی اینفوگرافیک و موشن گرافیک برای شما عزیزان ارائه می‌دهیم.

تولید محتوای گرافیکی به صورت اینفوگرافیک

اینفوگرافیک در حقیقت ترکیبی از متن و تصویر است که شما می‌توانید در کنار متن‌های کوتاه از تصاویر گرافیکی برای انتقال سریع‌تر و راحت‌تر مطالب به مخاطب استفاده کنید. این نوع محتوای گرافیکی برای شبکه‌های اجتماعی بسیار مناسب هستند. زیرا عکس‌ها را به راحتی می‌توان در هر شبکه‌ای به اشتراک گذاشت. در حالی که استفاده از متون در شبکه‌های اجتماعی دارای محدودیت هستند. اما با اینفوگرافیک می‌توانید در کنار عکس و تصویر گرافیکی از محصول برندتان متن‌هایی کوتاه و تأثیرگذار استفاده کنید. برای طراحی یک اینفوگرافیک جذاب، توجه به رنگ و فونت متن در تصویر اهمیت بسیار زیادی دارد. در حقیقت رنگ و فونت مناسب دو پارامتر بسیار مهم در تولید محتوای گرافیکی به صورت اینفوگرافیک به شمار می‌روند.

تولید محتوای گرافیکی به صورت موشن گرافیک

موشن گرافیک نوعی ویدئو کوتاه است که در آن از تصاویر غیرواقعی برای انتقال پیام استفاده می‌شود. در حقیقت برای تولید یک موشن گرافیک از چندین اینفوگرافیک در کنار هم استفاده می‌شود. موشن گرافیک‌ها همچنین انیمیشن‌های هستند که با استفاده از فناوری دیجیتال تولید می‌شوند. از این نوع تولید محتوا می‌توانید برای معرفی کوتاه برند یا محصول‌های خود استفاده کنید. همچنین هنگام تولید محتواهای ویدئویی می‌توانید در ابتدای فیلم توضیحی کوتاه درباره مراحل کار به صورت کوتاه و به شکل موشن گرافیک ارائه دهید تا مخاطب را برای تماشای ویدئو تا انتهای آن تشویق کنید. صدا گذاری بر روی موشن گرافیک‌ها جذابیت این نوع محتوای گرافیکی را دو چندان می‌کند.

طراحی سایت شرکتی

اهمیت تولید محتوای گرافیکی

تولید محتوای گرافیکی نقش بسیار مهمی در سئو سایت شما می‌گذارد. در این مثاله اشاره کردیم که محتواهای گرافیکی رتبه سایت شما را در گوگل بالا می‌برند. زمانی که شما یک محتوای گرافیکی بسیار جذاب را تولید می‌کنید نه تنها به سرعت در فضای وب وایرال خواهد شد، بلکه منجر به ترند شدن محتوای شما می‌شود. بنابراین موتورهای جستجو شما را شناسایی کرده و سریع‌تر ردیابی می‌کنند. بالا رفتن رتبه شما در گوگل به جذب بیشتر مخاطب و در نهایت کسب درآمد بیشتر شما منجر خواهد شد. بنابراین تولید محتوای گرافیکی را جدی بگیرید و این کار را حتماً به افراد متخصص در این زمینه بسپارید.

پیشنهاد ما این است برای آشنایی بیشتر با تولید محتوا این مطلب را بخوانید: طراحی و گرافیک

یکی از خدمات آژانس تبلیغاتی توماشو تولید محتوای حرفه ای برای وب سایت شما می باشد. جهت ثبت سفارش و مشاوره رایگان با ما در ارتباط باشید.

Leave a Comment