EN  /  FA

|

Look More Attractive

تولید محتوا

اهمیت تولید محتوا

با پیشرفت تکنولوژی و توسعه اینترنت در کشور، تمامی کسب و کارها به سمت بازاریابی محتوایی و تولید محتوا برای جذب مخاطب و مشتری بیشتر روی آوردند. شاید تاکنون دقت نکرده باشید، اما در تک تک ابزاری که در اطراف شما وجود دارد می‌توان نوعی تولید محتوا یا بازاریابی محتوایی را مشاهده کرد. به عنوان مثال روی بیسکویت‌ها، آب میوه‌ها، لوازم آرایشی و بهداشتی و … مطالبی نوشته شده که به آن‌ها اصطلاحا بازاریابی محتوایی گفته می‌شود. در حقیقت نوشته‌های روی جلد ابزار و خوراکی‌ها به جذب مخاطب بیشتر کمک بسیار زیادی می‌کند. 

در دنیای دیجیتال نیز وب‌مسترها باید زمان بسیار زیادی را برای تولید یک محتوای جذاب صرف کنند. چرا که تولید محتواهایی که هیچ گونه نوآوری در آن‌ها دیده نمی‌شود، نه تنها مخاطبان را به سمت کسب و کار نمی‌کشاند بلکه آن‌ها را نیز دفع خواهد کرد.

تاریخچه تولید محتوا

تولید محتوا دارای انواع مختلفی نظیر: متنی، صوتی، ویدئویی، گرافیکی و … است که هر کسب و کاری بسته به نیاز مخاطبان خود می‌تواند از آن‌ها استفاده می‌کند. اگر بخواهیم به صورت مختصر و مفید تاریخچه محتوا را توضیح دهیم باید گفت هر چیزی که باعث انتقال پیام به دیگران شود یک محتوا است. مثلاً در گذشته‌های دور، انسان‌های اولیه از دود یا کشیدن نقاشی بر روی دیوارهای غار برای انتقال پیام به دیگران استفاده می‌کردند. این دود و نقاشی‌های روی سنگ‌های غار، نوعی محتوا محسوب می‌شوند. متن‌های نوشته شده در روزنامه‌ها، قبوض آب و برق، فیش‌های عملیات بانکی و حتی اشاراتی که افراد ناشنوا به منظور انتقال پیام استفاده می‌کنند، همگی محتوا به شمار می‌روند. حال، تولید محتوا به معنی ایجاد یا پدید آوردن یک محتوای ارزشمند، باکیفیت و منحصر به فرد است. شما زمانی که اقدام به تولید یک محتوا می‌کنید، باید هدفتان از ایجاد آن را بدانید. اصولاً محتواها با توجه به نیاز مخاطبان تولید می‌شوند تا بتوانند آن‌ها را به سمت کسب و کار جذب کنند. بنابراین در تولید محتوای متنی هر چه با نیازهای مخاطبان هدف خود بیشتر آشنا باشید، می‌توانید یک محتوای ارزشمندتر و جذاب‌‌تر تولید کنید.

تولید محتوا رسانه ای

این روزها تولید محتوا و بازاریابی محتوایی به ویژه در دنیای دیجیتال امروزی اهمیت بسیار زیادی دارد. کسب و کارها و شرکت‌های بسیاری نیز برای جذب مخاطب بیشتر برای معرفی برند و محصولات خود به تولید محتوا روی آورده‌اند. 

تولید محتوا دارای انواع مختلفی نظیر: متنی، صوتی، ویدئویی، گرافیکی و … است. در بین انواع تولید محتوا، تولید محتوای رسانه‌ای یکی از بهترین و پرطرفدارترین شیوه‌های تولید محتوا است که اغلب شرکت‌های بزرگ و کوچک به منظور جذب مخاطبان با سلایق متفاوت از آن استفاده می‌کنند. تولید محتوای رسانه‌ای در حقیقت با ترکیب انواع مختلف تولید محتوا (متن، صوت، ویدئو، اینفوگرافیک و …) مخاطبان بیشتری را به سمت کسب و کار یا خرید محصولی خاص جذب می‌کند. در این شیوه تولید محتوا همه جوانب در نظر گرفته می‌شود و در نهایت یک محصول و محتوای کامل، متناسب با انواع سلیقه‌ها ایجاد خواهد شد. 

پیشنهاد ما این است برای آشنایی بیشتر با تولید محتوا این مطلب را بخوانید: تولید محتوا

یکی از خدمات آژانس تبلیغاتی توماشو تولید محتوای حرفه ای برای وب سایت شما می باشد. جهت ثبت سفارش و مشاوره رایگان با ما در ارتباط باشید.

Leave a Comment